Depresyon

15 Etkili basit adımda aşk acısı nasıl geçer?

Yazar:  | 

Aşk acısı nasıl geçer?

Her ayrılık sonrası sancılı bir süreçtir. Bir ilişkiyi yürütmek adına gösterdiğimiz çabaların ve gelecek adına kurduğumuz hayallerin birden son bulması bizi derin bir boşluğa iter. Adeta hayattaki en değerli varlığımızı kaybetmiş gibi hissederiz. Sanki sahip olduğumuz tek değerli şey oymuş ve bir daha asla elde edemeyecekmişiz gibi gelir.

Ayrılık sonrası duyulan derin boşluk hissi o kadar rahatsız edicidir ki ayrılık acısını hafifletmek, dindirmek ve aşk acısından kurtulmak için her şeyi yapmaya motive oluruz. Ama pek çok insan bu durumda kendini o kadar güçsüz ve çaresiz hisseder ki bu acının hiç geçmeyeceğini düşünür. Bazen onu geri kazanmak istersiniz ama yapamayacağınızı hissedersiniz. [Eski sevgiliyi geri kazanmanın 13 süper etkili yolu.]

Siz de böyle hissediyorsanız yalnız değilsiniz. Ayrılık sonrasında eski sevgiliyi unutmak [10 adımda eski sevgiliyi unutmak.] ve aşk acısını dindirmek için desteğe ihtiyacınız olabilir. Arkadaşlarınız ve aileniz bu noktada en büyük yardımcılarınız olacaktır. Onların size vereceği destek ile ayrılık yaralarını kolayca sarabilirsiniz.

Aşağıdaki uygulaması oldukça basit adımlar ile acıdan kurtulma sürenizi daha da kısaltabilir ve mutlu bir yaşantıya kavuşabilirsiniz.

15 adımda aşk acısı nasıl geçer?

1-Kendinize zaman ayırın.

İlişki yürütürken zamanımızın çoğunu sevgilimize ve onu düşünmeye harcarız. Onu mutlu etmeye çalışır ve onun sevdiği ya da onayladığı şeyleri yapmaya önem veririz. Ama artık özgürsünüz. Elbet hep yapmak isteyip de yapamadığınız; vakit bulamadığınız hobiler vardır. Onları gerçekleştirmek için en doğru zamanlardan biridir ayrılık sonrası.

Eğer bir yeteneğiniz yoksa bile yeteneklerinizi keşfetmek hiç de zor değil. Merak ettiğiniz uğraşlara yönelin. Elbet birinde yetenekli çıkarsınız.

2-Geçmişi ve özellikle de eski sevgilinizi hatırlatan her şeyi paketleyip kaldırın.

Hediyeleri, mesajları ve resimleri silin, ya da kıyamıyorsanız gözünüzün önünden kaldırın. Geçmiş güzel anları hatırlamak ne kadar güzel olsa da ayrılık sonrasında onu özlemenize ve ona ulaşamayacağınız için acı çekmenize sebep olur.

3-Sanal alemden uzaklaş.

Sosyal medya sosyalleşmek ve yeni insanlar tanımak için çok güzel olabilir ancak hepimiz biyolojik canlılarız ve yüz yüze görüşüp dokunmadıkça hormonal dengemizi bulamayız. Arkadaşlarınızla gülmek, sarılmak ve eğlenmek vücudunuzda serotonin ve oksitosin hormonlarını salgılatırken sanal alemde bu hormonları tetikleyen biyolojik etkenler yoktur. Bu sebeple sanal alemden uzaklaşıp gerçek hayatta huzuru yakalamaya odaklanın.

4-Spor ve düzenli beslenmek.

Spor yapmanın faydaları saymakla bitmez. Spor yaptığınızda stresten, mutsuzluktan ve umutsuzluktan uzaklaşırsınız. Spor yaptığınızda vücudunuzda endorfin isminde bir hormon salgılanır. Bu hormon kendinizi daha iyi hissetmenize sebep olur.

Ekstrem sporlar yapan insanların o sporlara bağımlı olmalarının sebebi endorfin hormonudur. Bu hormon o kadar etkilidir ki insanı bir süre sonra adeta bağımlı yapar. Sporun vücudunuzdaki etkilerini asla küçümsemeyin.

Spor sadece hormonal olarak değil, fiziksel olarak da sizi daha mutlu edebilir. Düzenli ve sağlıklı beslenme ile birlikte var ise fazla kilolarınızdan kurtulabilirsiniz. Kendinizi daha çekici ve mutlu hissedeceğiniz şüphesiz.

5-Onunla aynı ortamda bulunmamaya özen göster.

İnsanın içini asıl acıtan bir şeye sahip olmamak değil, o şeye uzanıp da dokunamamaktır. Eğer eski sevgilinizi hala seviyorsanız aynı ortamda sadece arkadaş olarak bulunmak size acı verir. Onu görmenin ve onunla konuşmanın size faydası olmayacaktır. Mümkün olduğunca onunla aynı ortamda kalmamaya özen gösterin.

6-Olaylara daha olumlu yaklaş.

İnsanlar genelde bardağın boş tarafını görmeye meyillidir, hele ki aşk acısı çektiklerinde. Bir daha mutlu olamayacağını, bir daha onun gibi birini bulamayacağını düşünürler. Oysa ki onun dışında herkes bunun yanlış olduğunu bilir.

Ne zaman kendini bir olaya olumsuz bakarken fark edersen kendini düzelt ve olumlu bakmaya çalış. Yaşadığın olaylara utanç kaynağı olarak bakmak yerine onların seni daha güçlü yaptığına odaklan. Yaptığın hatalar yüzünden kendini cezalandırmak yerine onlardan ders almaya odaklan.

7-Ayrıldığın ilişkiye objektif bir gözle bak.

İlişkini baştan sonra düşün ve karşılıklı olarak yaptığınız doğru ve yanlışları not al. Ayrıldıktan sonra genellikle yaşadığımız güzel anlar gözümüzün önüne gelir ve acı çekeriz. Oysa yaşadığımız iyi anlar kadar kötü anlar da yaşarız. Ama acımız o kadar büyüktür ki ilişkiyi kristalleştirmek adına kötü olan hiçbir şey aklımıza gelmez.

Yaptığınız hataları ve kötü anıları özellikle not al. Böylece ilişkinizin sandığın kadar mükemmel olmadığını, belki de senin için doğru kişi olmadığını düşünebilirsin. Bu ayrıca dışarıda o hataları yapmayacak birilerinin olduğunu da hissettirebilir. İlişkini kristalleştirmek yerine sıradan olduğunu görmeye çalış.

8-Suçlu taraf arama.

Ayrılık bir anda gerçekleşen bir karar gibi görünebilir, ama ayrılık süreci pek çok olayın birikmesi ve en sonunda inceldiği yerden kopması sonucunda gerçekleşir. Bu yüzden yaşanan ciddi bir olaya bakarak hatayı kendine ya da karşı tarafa yükleme. Karşılıklı olarak gözle görülmeyen yüzlerce hata birike birike o duruma geldiniz. Suçlu arıyorsanız tek bir taraf yoktur.

9-Bağışla.

İlişkini göz önüne getirip olaylara objektif olarak baktıktan sonra yapman gereken kendine ya da karşı tarafa kızgın olmak değildir, aksine bağışlamaktır. Kendini suçlu gibi hissediyorsan kendini bağışlamalısın. Üzülmek yerine bundan ders çıkarmalı ve geleceğe bakmalısın.

10-Onunla tartışmayın.

Belki intikam almak belki de canını yakmak isteyebilirsiniz. Canını yakmak için ona hatalarını devamlı olarak hatırlatabilir ya da tartışma çıkarabilirsiniz. Ancak bu size hiçbir şey katmaz. Eski defterleri kurcalamanın anlamı yok. Üstelik aynı kitap ikinci kez de okunsa bile kitabın sonu değişmez. İyisi mi siz kapanan defteri rafa kaldırıp bir daha açmayın.

11-Enerjinizi yeni aktiviteler için harcayın.

Aşk acısından kurtulmanın en etkili yollarından biridir farklı ve yeni uğraşlar edinmek, yeni alışkanlıklar kazanmak. Yeteneklerinizi keşfedin, yeni hobiler ve hobi arkadaşları edinin. Kafanızı meşgul edecek planlar yapın ve daha da önemlisi bu planları kararlılıkla uygulayın. Kısa sürede ayrılığın izlerini silmiş olacaksınız.

12-Arkadaşlarınızdan destek alın.

Yazının başında da değindiğimiz gibi arkadaşlarınız sizin bir numaralı destekçinizdir. Onlarla dertleşin, size vakit ayırmalarını sağlayın ve siz de onlara zaman ayırın. Bu sayede içinizde biriktirdiklerinizi kontrollü olarak dışa vurabilir ve kendinizi rahatlamış hissedersiniz. Dahası arkadaşlarınız size burada verilen tavsiyeleri kendi başlarına da verebilir; burada olmayanları bile.

13-Seyahate çıkın.

Gitmek isteyip de gidemediğiniz yerlere arkadaşlarınızla ya da ailenizle gidebilirsiniz. İster kendi başınıza ister bir tur şirketi ile gidebilirsiniz. Gezmek ve yeni yerler görmek, yeni anılar yaratmak dışarıda kocaman ve güzel bir dünyanın olduğunu size gösterir. Hayat tek bir kişi için üzülmek için çok büyük ve güzeldir.

14-Hayaller kurun.

Bu size klişe gelebilir ama hayal kurmak bedava. Geleceğiniz, kariyeriniz ve yapmak istediklerinizle ilgili hayaller kurmak sizi mutlu eder.

15-Hazır hissettiğinizde yeni biriyle çıkın.

Bu adımları uyguladığınız takdirde kısa sürede ayrılığın yaralarını sarmış olacaksınız. Gün gelecek ayrıldığınızı bile unutup kendinizi oldukça enerjik ve yeni bir aşka hazır hissedeceksiniz. Böyle hissettiğinizde yas tutmayı bırakıp gözlerinizi açmalısınız. Dışarıda sizinle uyumlu olabilecek ve size ilgi gösteren bir çok kişi olabilir.

22 Comments

  1. gamze

    Ağustos 12, 2016 de 10:41 am

    Merhaba , ben size bişey danışmak istiyorum.Ben sevgilimden 2 ay önce ayrıldım bu kararı ben aldım ama gerçekten çok yıpranmıştım. Bana iyi davranıyordu ama bana davranışları soğuk geliyordu. Ayrıldık . Bana ayrıldıktan sonra mesaj attı nasılsın diye bende umutlandım ondan bir şans istedim ama o birdaha ayrılırsak ben intihar ederim dedi ve bir şans vermedi ona beni hala seviyırmusun diye sordum evet dedi . Bu süreç içinde kavga ettik baya. Onu geri döndürmek istiyorum . Nasıl geri döndürebilirim . Lütfen işe yarar tavsiyeler verin

    • Hakan

      Aralık 22, 2016 de 5:20 pm

      İşin cok zor hatta imkansız
      Giden gelmiyor belkı o seni hiç haketmemiştir,bende aynı sen gibiyim
      Ben hatta suan sana hastaneden yazıyom tedavi görüyorum okadar cok sevmiştimki tarifi yok ama o naptın çekti gitti, sancı cekmekten başka çaremiz yok oda umarım zamanla gececek

    • Ali

      Aralık 27, 2016 de 6:42 pm

      Bn iki yildir ugrasiyorum olmuyo sende kendini yorma bosuna bence

  2. Isimsiz

    Ekim 24, 2016 de 3:09 pm

    Sevgilimle 3 gün once ayrıldık her şey benim için çok güzel gidiyordu ama onun icin aynı seyi soyleyemiycem sıkıldığını falan söyledi bana zaman ver dedi olmaz diyince de pişman olduğunu geri dönmemi istedi bende gurur yapıp hayır sen ne istediğini bilmiyorsun diyip bitirdim bir daha konuşmadık şimdi beni sinir etmeye calisiyor çok seviyorum ama bu saatten sonra çok geç dönmek istiyorum ama pişmanda olmasını istiyorum ne yapmaliyim

  3. Canis

    Ekim 25, 2016 de 7:16 pm

    Hiç beklemediğim anda herşey güzel olucak dediğim anda herşey bitti.. Saklandığım yerde buldu beni ayrılık sevgim azaldı dedi gitti sevgi nasıl azalır alışkanlığa döner anlamadım.3 yılımıza giricektik hayallerimiz vardı hepsi gitti. Ben okul biticek mesefa olucak aramızda derken yanı başımdayken ayrıldık. Çok özlüyorum kalbimdeki o acı beni öldürüyor. Sabahları kalp çarpıtısıyla uyanıyorum. Bir gün gelse kapıma özledim dese yeter ama gelmicek. Ben bize inanıp beklicem onu hep beklicem vazgeçmicem..

  4. Sinem

    Ekim 31, 2016 de 11:11 am

    Merhaba, ben size birsey anlatmak istiyorum. Benim sevgilim benden ayrildi…cünki ben onun yalanini ortaya cikardim bana meger hep yalan söylüyormus..Adi dahi yalanmis. Ben ona sen yalancisin benden uzak dur dedigimde o bana tmm ozaman bir sürec uzak kalalim dedi. Bende cok inatciyim tmm dedim ama bir süreligine degil !! Sonsuza Kadar yüzümü göremiceksin ozaman dedim oda tmm dedi öyle de bitti..

    • Lale

      Kasım 1, 2016 de 7:06 am

      Bence sana yalan söylenen bir insanla yaşamaktansa bir an önce kurtulman,gözünü açman iyi olmuş.Sakın üzme kendini

    • kenan

      Kasım 7, 2016 de 2:10 am

      Ne insanlar tanıdım ne yalanlar duydum herşey bosmus anladım. Boşver herşey gelir geçer herşeyin ustunde bir güç var dua et

  5. ask

    Kasım 8, 2016 de 10:19 pm

    ask acısı gecmez

  6. FATMA

    Kasım 9, 2016 de 12:50 pm

    MERHABA BİZ AYRILALI NEREDEYSE 1 SENE OLUCAK AYNI SOKAKDA YAŞADIĞIM 1.5 YIL BOYUNCA HAYATIMDA OLAN İNSAN GÜN GELDİ SOĞUK DANRANMAYA BAŞLADI BABASI ÇOK HASTA OLDUĞU İÇİN PSİKOLOJİM HİÇ İYİ DEĞİL DEYİP KAFA DİNLEMEK İSTİYORUM DEDİ VE BENDE KABUL ETTİM.TEDAVİ MASRAFLARI İÇİNDE ZOR DURUMDAYDI Bİ MİKTAR PARA VERDİM VE ARADAN GEÇEN 3 AYIN SONUNDA YENİ BİR SEVİGİLİSİ OLDUĞUNU ÖĞRENDİM ARADIM AÇMADI EVİNE GİTTİM KARŞIMA BİLE ÇIKMADI. KIZLA TANIŞTIKTAN SONRA 2 HAFTA İÇİNDE İSTEMEYE GİTTİKLERİNİ ÖĞRENDİM O HASTA OLAN BABASI(Kİ GERÇEKTEN HASTA) NASIL OLDUYSA BİRDEN İYİLEŞİP ŞEHİR DIŞLARINA KIZ İSTEME GİTMİŞ.TANIŞMALARININ 6.AYI NA GELİNDİĞİNDE (GEÇTİĞİMİZ HAFTA) EVLENDİLER.BEN DANS ETMESİNİ BİLMEM NİKAH YAPARIZ DİYEN ADAM DÜĞÜN YAPMIŞ ÜSTELİK VALS İLE YAPMIŞ İLK DANSINI.BENİM PARAMLA KIZI NİŞAN YAPMASINI GEÇTİM.SÖYLEDİĞİ TÜM YALANLARIDA.TEK İBR SORUMUN CEVABINI BANA HALA VEREMİYOR.BEN BUNU HAKEDİCEK ONA NE YAPTIM?

    • Gamze

      Kasım 19, 2016 de 11:09 pm

      Sakın onun için tek bir göz yaşı dahi dokme! Akışına bırak hayatı yeni şeylerle ilgilen kafanı dağıt kısaca aklın o kadar dolu olsun ki o hiç aklına gelmesin.

  7. Mutsuz

    Kasım 11, 2016 de 12:06 am

    34 yaşındayım 16 yıllık evliliğim bitti bitmesini istedim ama mutsuzum hiç hak etmediği halde ben onsuz olamıyorum özlüyorum yaptığım hicbirseyden keyif almiyorum her saniye anılarım geliyor aklıma iki çocuğumuz var ikimizdede kalıyorlar ve ve evimiz çok yakın buda canımı çok yakıyor biraraya gelsek mutlu olamiyacagimizi biliyorum ama dusunmedigim bir saniyem yok ustelikte sağlık sorunu yaşıyorum onun yüzünden bu sorunlarimi nasıl yenebilecegimi biliyorum ama uygulayamiyorum😔

  8. Zeynep

    Kasım 26, 2016 de 8:33 pm

    Ben onu cok seviyorum ve hergun hergun mecburi olarak obun o guzel gulusinu goruyorum ama o hem yakin hem uzak davraniyo bana kardesim diyo arkadasim diyo sevdigim adam bana kardesim diyo yaa cok buyuk bir cokuse ugruyorum ben onu cok seviyorum ama olamayizki biz cok aci cekiyom saatlerce aglamak istiyorum ondan baska hicbirsey istemiyorum ama olmuyo …

  9. Zeynep

    Kasım 26, 2016 de 8:34 pm

    Ben onu cok seviyorum ve hergun hergun mecburi olarak obun o guzel gulusinu goruyorum ama o hem yakin hem uzak davraniyo bana kardesim diyo arkadasim diyo sevdigim adam bana kardesim diyo yaa cok buyuk bir cokuse ugruyorum ben onu cok seviyorum ama olamayizki biz cok aci cekiyom saatlerce aglamak istiyorum ondan baska hicbirsey istemiyorum ama olmuyo … Onumuzde daha sayamadim bissuru engeller yazmakla bitmez hangisini anlatayimki olamayiacagiz ve ben cok aci cekiyorum

  10. Burcu

    Kasım 28, 2016 de 11:26 pm

    Ben birinden hoslanıyorum.ama onun benden hoslanip hoslanmadigini bilmiyorum.davranislari bazen kafami karistiriyor.cunku biz yakin arkadasiz daha yeni tanismamiza rahmen.onun bi sevgilisi oldugundan şupheleniyorum.biz ikimizde yurtdisindayiz okuyoruz ve burda tanismistik.biraz zaman once onun arkadasi bana beni sevdigini soylemisti ama ben ona olumsuz cevap verdmistim.simdi ne dusunecegimi neye inanacagimi bilmiyorum.onu unutmam lazim bunu biliyorum ama nasil? ama unutmayi istemuyorum onu hep sevmeyi istiyorum.oda benden hoslaniyomu acaba bunu nasil anlaya bilirim? Bu durumda napmalyyim? Lutfen bana bir akil verin?

  11. Pingback: Eski Sevgiliyi Tekrar Kazanmak – Site başlığı

  12. Özlem

    Aralık 2, 2016 de 3:59 am

    Ask acisi hic bi zaman gecmez ben 4 senedir biriyle iliski yasiyorum ve normalinden cok cok seviyorum bu aci nasilbgecer diye allaha hep yalvardim gecelerce hep agladim intahar girisiminde bile bulundum isimden oldum ailemle aram bozuldu o ise beni hep arkadaslarimla aldatti yalanlar soyledi yanima boynu morarmis sekillerde geldi onun beni sevdiginden hic supem yok ama bu ask bana acidan baska bisey vermedi asktan yana hic sansim gulmedi hep aci hep keder ben bu asktan eger birgun kurtulursam namaz kilip aska tovbe edicem asktan herkes uzak dursun cok aci

  13. bahar

    Aralık 2, 2016 de 10:11 pm

    3 yildr nisanliyim.. Askerde bekledim geldi 7 ay oldu ailesi istemiyo beni kdsi insan yerine koymuyo ve ayriliyoruz nasil atlaticm bilmiyorum

  14. Mutsuzlugun dibine vurmuş

    Aralık 2, 2016 de 10:21 pm

    Benim sevdigim cocuk onu sevdigimi biliyor ama o beni sevmiyor ve bu yuzden de hep kavga ediyorduk bu akşam bana yine whatsappdan beni hala seviyor musun? Diye mesaj atti bende evet dedim ve yine standart kavgamızı etmeye başladık ama sonra bana dedi ki benle muhatabı kes yoksa ben keserim dedi suan cok üzülüyorum onu unutmak istiyorum ama olmuyor onla ayni siniftayiz hep birbirimizin yuzunu goruyorken onu unutmam cok zor olacak

  15. Bir kiz

    Aralık 4, 2016 de 4:33 am

    6 sene once bir birlikteligimiz oldu. Bana gore hersey guzel gidiyordu. Ilk asik oldugum adamdi. Tek bir kelime bile etmeden birakti beni. Sonra ogrendim ki baska bir sevgili yapmis. O 6 sene icinde neler cektim bir ben bir ailem biliyor. Canima kiymayi denedim basarili olamadim 1 ay hastanede yattim. Unuttum diyemem ama toparlanmam senelerimi aldi. Agustos ayinda cikip geldi birsey yokmus gibi. Eski yaralarim tekrar kanamaya basladi sanki.. onu sevdigim halde intikam almak icin bu seferde ben onu biraktim. Yalvardi israr etti bitmesini istemedigini soyledi pisman oldugunu soyledi bir sekilde beni ikna etmeyi becerdi. Simdi hala birlikteyiz ve hicbir sorun yok. Bir seneye dugunumuz olucak Rabbim nasip ederse ama ben hala inanamiyorum beni sevdigine. Onu tekrar kaybedersem yasayamam bu kez. Ask acisi sosyal medyadan uzaklasarak veya hobilerinle ugrasarak gecicek birsey degil. Ne yaparsan yap unutulmuyor. Cekiceksin baska caren yok. Allah kimseye yasatmasin.

  16. Eylül

    Aralık 18, 2016 de 9:05 pm

    Mrb arkadaşlar 4 yıllık bir ilişkim vardı 1 aydır ayrıyız çok acı çekiyorum onu çok seviyorum nasıl unutabilirim

  17. Kaan

    Aralık 23, 2016 de 11:40 pm

    Bugun ayrildik.2 sene 3 ay 20 gun 3 saat 17 dakika olmustu. Gecen sene benim sinavim vardi(ygs lys) bu sene onun sinavi var. Annesi cok zorluk cektirdi bize ama yilmadik. 1 ay yuzunu goremedim yilmadik o bana ilk senemizde oyle bir aci yasattikki hastanedeyken arayip sormadi beni herseyi gectim affetim simdi bana ilgilenmiyosun dedi benimle bitirdi.ve dun ben tum istanbulda sonu 0309 la biten piyango bileti aradim bulamadim ayri ayri 03 09 la biten aldim. Bugun bana seni sevmiyorum dedi ekledi sevemiyorum dedi 2 yilimi verdigim kiz beni tek kalemde sildi. Allah cok sukur vicdanim rahat ben her seyi yaptim mi? Yaptim. O kizi birdaha kimse oyle sevmeyecek ona son sozun eger seni benim sevdigimin ceyregi kadar seven birini bulursan asla uzme oldu. Bu soz beni oyle bir parcaladi ki…

Yorumla

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir